Hoe kan je snel binnen de Microsoft omgeving AI-toepassingen bouwen CoPilot Studio is voor veel organisaties een interessant om te starten. Je kan bijvoorbeeld snel een chatbot maken met de informatie van een website of intranet als basis.
Hieronder een lijst van begrippen die binnen CoPilot Studio gebruikt worden en hun toepassing
- Kennisbronnen: dit zijn documenten, websites of databases op basis waarvan een toepassing zoals een chatbot gemaakt kan worden.
- Actie: is een specifieke, afgebakende taak die je Copilot kunt laten uitvoeren. Dit is o.a. het versturen van een e-mail, het ophalen van gegevens uit een eigen database of het genereren van een rapport.
- Topic: is een gespreksonderwerp of een thema die door CoPilot wordt herkent uit de vraag van de gebruiker, en die een actie of een bepaalde bericht vanuit Copilot start. Je kunt zelf de loop van een discussie bepalen.
- Authenticatie: binnen CoPilot Studio kan je toepassingen ontwikkelen waarvan je pas gebruik kan maken nadat je bent ingelogd met je Microsoft credentials. Je kunt ook toepassingen maken die publiek beschikbaar zijn, zoals een chatbot of kennisbank.
- Channel: hiermee bepaal je op welke manier de toepassing gepubliceerd word: als een website of als een plug-in binnen teams of als een plug-in binnen MS Office. Er zijn nog veel meer mogelijkheden.
- Flow: een Flow bestaat uit triggers, acties (zie boven) en logica. Stel je wil elke ochtend een rapport naar jouw team sturen: de trigger is dan de tijd bijvoorbeeld 09:00u, de acties zijn dan het genereren van een rapport en het versturen van de mail.
Let op: het is handig om een CoPilot voor Office abbonement te hebben. verder kan je dan de AI-pilots uitproberen met de gratis versie van CoPilot Studio.