Bij AI-Labs hebben we de kans gekregen om samen met BeesdA2-Volvo te werken aan het updaten van de software voor de dienstverlening in Volvo garages in Nederland. Met een focus op gebruiksgemak en toekomstbestendigheid hebben we tools geïntegreerd die gebruikmaken van Kunstmatige Intelligentie.
Verfijning van Programmeerprocessen
Onze inspanningen omvatten het verfijnen van het programmeerproces in RPG 4, waarbij we met behulp van ChatGPT de ontwikkelingstijd hebben verkort zonder in te leveren op de kwaliteit van de code. Dit hielp om waardevolle programmeerkennis te behouden en beschikbaar te stellen voor toekomstige projecten.
Module ter verbetering van klantenservice
Daarnaast hebben we samen met BeesdA2 een module ontwikkeld dat via de GPT-4 API historische klantendossiers beschikbaar maakt voor de medewerkers van het klantcontactcentrum bij Volvo-garages. Dit systeem biedt ondersteuning bij het snel verkrijgen van inzicht in klantinformatie, wat bijdraagt aan een vlotte service.
Beide toepassingen zijn een voorbeeld hoe taalmodellen, zoals ChatGPT ingezet kunnen worden in bestaande werkprocessen en in software. Ook is het natuurlijk mogelijk om een gespecialiseerd taalmodel voor het eigen bedrijf te ontwikkelen, waardoor de kosten omlaag kunnen en veiligheid en privacy omhoog.